Logo image
Sign in
Thirteen-year prospective study between fish consumption, long-chain n-3 fatty acids intakes and cognitive function.
Journal article   Open access   Peer reviewed

Thirteen-year prospective study between fish consumption, long-chain n-3 fatty acids intakes and cognitive function.

Emmanuelle Kesse-Guyot, S. Péneau, M. Ferry, Claude Jeandel, S. Hercberg, P. Galan, Non Renseigné and Thierry Dantoine
Journal of Nutrition, Health & Aging, Vol.15(2), pp.115-20
02/2011
PMID: 21365164

Abstract

Cognition cognitive difficulties fish omega-3 fatty acids Aged Aging France Humans Logistic Models Longitudinal Studies Male Middle Aged Odds Ratio Prospective Studies Seafood Animals Cognition Disorders Diet Surveys Fatty Acids, Omega-3 Female Fishes Food Habits
url
Find in HALView
url
https://doi.org/10.1007/s12603-011-0023-7View
Published (Version of record) Open

Metrics

1 Record Views

Details

Logo image