Logo image
Se connecter
Association of Midlife Diet With Subsequent Risk for Dementia
Article de revue   Avec comité de lecture

Association of Midlife Diet With Subsequent Risk for Dementia

Tasnime N. Akbaraly, Archana Singh-Manoux, Aline Dugravot, Eric J. Brunner, Mika Kivimaki et Séverine Sabia
JAMA Cardiology, Vol.321(10)
12/03/2019
PMID: 30860560

Résumé

Cohort Studies Dementia Incidence Male Middle Aged Multivariate Analysis Risk Socioeconomic Factors Diet Diet Surveys Energy Intake Factor Analysis, Statistical Female Health Behavior Healthy Diet Humans
Observational studies suggest that diet is linked to cognitive health. However, the duration of follow-up in many studies is not sufficient to take into account the long preclinical phase of dementia, and the evidence from interventional studies is not conclusive.

Fichiers et liens (1)

url
Find in HALAfficher

Détails

Logo image